UE chce znormalizować oznaczenia opon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIETRO1973
    Ambiente
    • 2008
    • 240

    UE chce znormalizować oznaczenia opon

    Zamieszczone przez michal@gdynia
    Zamieszczone przez _tm_
    To może kup turbo-benzynę, a nie turbo-diesla .Zauważ, że nawet 1.8TSI ma lepsze przyspieszenie do setki niż RS TDI. Poszukaj więc RS TFSI (200KM) i wtedy będziesz miał osiągi .
    To ja poproszę o namiary na RS-kę 2,0 TFSI. Chętnie krajowa i serwisowana, Rocznik od 2007 :twisted: Może ja źle szukam? :roll:
    To mówisz, że szukasz RS TFSI i z powodu nie znalezienia świadomie rozważasz zakup 140KM TDI albo RS TDI ? Pomijając przepaść w osiągach pomiędzy 140KM TDI i 200KM TFSI to samochody te mają zupełnie różne charakterystyki oraz wady i zalety. Ja kupowałem ostatnio 1.8TSI i nie wyobrażam sobie, że z powodu braku w salonie takiej wersji silnikowej wziąłbym słabszego diesla. W salonie obok mnie nie mieli dobrej oferty to poszukałem innego salonu (jeszcze raz podziękowania dla danielcio ), ale nie zmieniłem preferencji.
    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    UE chce znormalizować oznaczenia opon

    Komisja UE przedstawiła dyrektywę w sprawie łącznego znakowania opon, przewidzianą do wprowadzenia w roku 2012. Dyrektywa ta określa kryteria oceny skuteczności hamowania, oporów toczenia i hałasu wytwarzanego przez oponę.

    Jeżeli Parlament Europejski zatwierdzi obecną wersję tej dyrektywy, to wszystkie opony przeznaczone do sprzedaży na europejskim rynku wymiany, a także montowane w nowych samochodach, będą musiały, począwszy od października 2012, nosić znormalizowane oznaczenie. Będą w nim podane konkretnie, z podziałem na siedem klas (A-G), opory toczenia w kg (na 1000kg obciążenia koła) i skuteczność hamowania oraz dokładne informacje o poziomie hałasu wytwarzanego przez toczącą się oponę (w dB (A)).

    „Jako czołowy europejski producent z uznaniem przyjmujemy inicjatywę Komisji Europejskiej, która ma dać kierowcom znormalizowane informacje o właściwościach opon. Pragniemy jednak wyraźnie wskazać potencjalne problemy, których napotkania można się spodziewać podczas wdrażania tej dyrektywy w dwudziestu siedmiu państwach UE. W szczególności chodzi tu o kwestię mechanizmu nakładania sankcji, który można by zastosować w celu skłonienia wszystkich producentów - a także importerów tanich opon z Azji - do należytego wprowadzenia w życie tych wymagań. Uważamy ponadto, że propozycja umieszczenia etykiety bezpośrednio na naszych produktach jest również zbyt krótkowzroczna, gdyż większość nabywców opon nie widzi ich aż do momentu, gdy są już zamontowane w samochodzie”, powiedział dr Alan Hippe, wiceprezes zarządu Continental AG, zarazem przewodniczący Rubber Grup, gdzie odpowiada za dział opon do samochodów osobowych i samochodów dostawczych.

    Instytut Fraunhofera otrzymał od Komisji Europejskiej zadanie przeprowadzenia wszechstronnych badań nad wdrożeniem dyrektywy w sprawie znakowania efektywności energetycznej w 27 państwach Wspólnoty Europejskiej oraz w Szwajcarii i Norwegii. Wyniki nie będą ogłoszone publicznie, ale badanie porównawcze przeprowadzone przez Instytut Fraunhofera nad wdrożeniem Rozporządzenia w sprawie znakowania zużycia energii w Niemczech w roku 2001 ukazało różnorodne nadużycia w stosowaniu samodzielnej certyfikacji, będące wynikiem braku mechanizmów kontrolnych i sankcji. W tym wypadku ponad 50% urządzeń elektrycznych sprawdzonych w 320 niemieckich sklepach nosiło nieprawidłowe oznaczenia lub w ogóle nich nie miało.

    ETRMA, czyli europejska organizacja patronacka producentów opon i wyrobów gumowych, także wzięła udział w dyskusji poświęconej kryteriom istotnym dla europejskiego oznaczenia opon i klasyfikacji tych kryteriów. Wyjaśniła podstawowe zależności techniczne i technologiczne związane z projektowaniem opon i stwierdziła, że opory toczenia nie powinny być głównym kryterium ustalania oznaczenia opony.

    Komisja Europejska zastrzega sobie prawo do rozszerzenia europejskiego oznaczenia opon w przyszłości, tak by uwzględnić w nim takie kryteria jak odporność na aquaplanning i zachowanie opony podczas jazdy na zakręcie.

    źródło: Continental
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    Pracuję...